Wednesday, March 31, 2010

KESILAPAN AKU....

aku ade sorang kawan bername E.... dlu kitorang mmg rapat ngan AAz, FS, AJ, HP, L... n sume laa.... slalu g makan sesame... kire cam kawan la... xde masalah pape... satu hari tuh, aku, AAz n E g times square, saje naj jenjalan, tgk wayang... kitorang jalan sampai malam... tgk cite Pandorum la kalau aku x salah.... mase nk balik tuh, E nk beli roti tp byk kedai da tutup n abis... aku plak still nk tgk2 barang... last2 die x beli pape pon... mase kitorang jalan ke tempat teksi, aku n AAz decide nk masuk balik.. nk beli W1max... separuh separuh... mase kitorang nk masuk balik, aku x perasan yg si E nie x ikot kitorang masuk balik... kitorang pon dgn selambe g kt booth w1max tuh.. ingatkan E tggu kt tempat teksi... pas abis je kitorang beli, kite g la tempat teksi tuh.. tgk2 E da x de... aku n AAz try call die tp x angkat... call lg die off hp.. try tanye bdak kat kolej die da smpai kolej ke... diorang kate E ade kt kolej...

sejak kejadian tuh kitorang x bertego spe ngan E.. sumela, bukan aku n AAz je... sampai skunk E x kawan ngan sesape.. die dgn life die yg sorang je.. ade la die bebual n kluar ngan EE.. rumate die.. AAz pon rumate die gak tp x ckp smpai skunk...

nk merumit kan keadaan, E n EE kuar g mid valley satu malam tuh.. tgk wayang kowt... mid night lak tuh.. E msj FS, suh die amik kt mid valley kul 2 pagi tu gune kereta AJu ... FS x puas hati dipergunekan sebegitu... suke hati die je, da la enjoy smapai kul 2 pagi nk suh orang len yg x rapat ngan die amik.. FS kate suh la AJu yg amik sbb gune kete die.. E kate AJu byk songel.. ape lg FS pon cam marah la.. nk suh amik kul 2 pagi gune krete orang (orang yg die kutuk..) byk cantik die...

yg best nyer... aku, AAz, FS, L, HP mkn ayam nare.. ade sorang senior blanje coz bday die.. FS cite la ape yg terjadi antare FS ngan E...

nk dijadikan cite... aku (yg jahat nie) post ape yg E msj kt FS ke FB... kitorang berbalas comment.. meKONDEM si E... kitorang kutuk die kt FB... mlm tu gak E dpt tau.. die pon post sesuatu... " sial btol la 4 ekor b*** tuh".. lebey kurang camtuh la yg die post...

mlm tu kitorang famous ngan title B*b*... *a*i...
aku rse bersalah ngan ape yg aku buat... aku pon dgn rela hati anta msj kt E melalui FB...

ni la ape yg aku n E msj kan...

  • DW : Wei... aku rase sampai cni je la pergaduhan kite... aku sebenarnye x tau pon knp kite gadoh... Anyway.. kite lupe kan je persengketaan kite sebelum nie... sori tau kalau aku ad sakit kan ati ko... x pe la kalau ko x nak ckp ngan aku lg tp kite jgn la bermusuh... x tenang hidop kowt kalau ade musuh... fwen...?
  • E : sblm tu aku nak tanye ko..jawab sejujur2nye..knape ko post bnda tu..ko mmg nak sakitkan ati aku ke..
  • DW : ok... secare jujur nye aku nak ko berubah... ko tau x betape ramainye manusie kat luar ni yg x suke kat ko... aku terime mmg ramai jugak manusie kat luar ni x suke kat aku... tapi x de sape yg bgtau aku... so i assume aku masih ok... aku just nk ko tau luahan perasaan FS n AAz.. n the others... ko pon da bce ape yg AB tulis... aku ni bukan la jahat sgt pon.. tp kalau orang nak men jahat ngan aku or sakit kan ati aku or ati kawan aku, aku lgi jahat... aku x kesah kalau ko x nak terime aku sbg kawan ko... tp aku harap ko jmpe FS n AAz, ko mintak maap... tu je harapan aku... aku ade masalah len yg lebih penting - my study... tp aku x sanggup tgk kawan aku merane krn rumate ngan ko n ko mempergunekan diorang...
  • E : Dw,aku nak tanye ko blik ape yg FS x puas ati ngan aku..aku ke die yg start dl..aku mintak tlg kat die aritu,pastu die x nak..ok,stop la smpai situ..pastu knape msti die cerita kat korang bnda tu..tak kisahla korang kutuk aku blakang2,sekati korang la..tp pastu ko post kat fb..mmg aku rase terhina gler ah..manusia mane yg tak sakit ati cmtu..aku cume ckp b**i jek kat die dlm fb..tp yg die buat kat aku lg truk..aku tau die kwn ko,tp skarang aku yg rase dianaya,bknnye kengkawan ko tu..ko sndiri tau aku tgh keseorgn skang kan,so,prlu ke korang lg mengutuk aku..pastu,psal ayat acap dlm post ko tu plak..aku mmg tak leyh trima ayat tu and smpai mati pown aku xkn lupe..aku trus terang jerk..so,knape msti aku yg mintak maap sdangkn korang sume yg tetibe attack aku dl..psal pristiwa dl tu pown pnah aku cter kat org len ke knape aku bgg kat korang..sbb aku malas nak libatkn org len..aku tau dorang kwn bek ko tp skang ape jerk yg dorang trkena compared ngan aku..ko plak soh aku mintak maap..aku tau tu care yg bgus tp masalahnye aku ade perasaan gak..bler masenye plak aku mempergunekn dorang..so,trpulang la kat ko..aku x kisah pown aku sengsorang skang tp tlgla jgn ttibe nak ganggu aku..ko dah ade rmai kwn dahla..ok,trpulang la kat ko..
  • DW : ok... dlm kes nie mmg bukan ko je yg bersalah, aku mengaku aku bersalah melage lage kan korang... aku mintak maap... aku saje je timbul kan masalah ni supaye korang sedar n korang tunjuk kan ketidakpuasan hati korang... bru korang tau... pasal FS tu is a not big deal pon... cube ko pikir balik, ko da enjoy mlm tuh pastu ko nak susah kan orang len amik ko gune kete orang yg ko kate byk songel, pukul 2 PAGI... x ke ko rase bnde 2 cam perbuatan yg memalukan... childish... klau ko nk ckp ko kawan FS, aku nak tanye balik, sekuat mane kekawanan korang... bukannye die rapat gler ngan korang sampai die sanggup bgn kul 2 pagi semate mate nak amik ko.. kalau aku sruh ayah aku bley r... sbb die ayah aku.. another thing, pasal ko slalu comment status n perbualan orang len.. ko rase diorang selese ke ngan interuption ko.. ko da la menyebuk kat comment 2, sakit kan ati orang tuh.. kes ni aku dgr dr mulut orang je... aku rase ko buat bnde tuh sbb ko sunyi kan... ko kne pikir kite berkawan 5 6 tahun tau.. lame kowt.. x kesah la kalau ko bley duk sorang2 tanpe kacau orang len.. satu lg pasal ko suke hentak barang n hentak pintu... it is soooooo annoying.... aku mintak maap skali lg pasal ckp bnde nie...
  • E : ok,skang aku mls nak ckp pape dah..aku bole jek nak jwb blik..tp xpe ah..lgpown aku mmg nak org bnci aku pown..biar satu dunia benci aku..sbb tu aku komen2 org tu..skang,aku ngan ko takde pape dah..ok,daa..
  • DW : ok la fine klu ko nk cam gitu.. aku cume berharap ko maap kn aku...
  • E : aku maapkn ko tp aku xkan mgkin brkawan dgn korang dah..okey..dah,bye..salam
begitu la perbualan aku n E...
akan tetapi, cite x berakhir di sini...
hanye HP, AAz n aku je yg tau aku msj ngan E...
ari tuh... AJ ckp kat aku yg die ade try berckp n berbaik ngan E.. tp E bgtau AJ pasal ape yg aku ckp dlm msj tdi... sbb kan msj tu E cam da x nk berbaik ngan AJ...

dgn msj tuh AJ ckp aku tikam belakang die, pengkhianat... sbb x bgtau die pasal msj tuh... die kate die teraniaya.. AJ ckp patutnye FS yg patut tau sume bnde tuh sbb FS yg gado ngan E sebenarnye.. tp FS kate die x kesah pon ngan msj aku... cite nie complicated gler kan...

x pe la... skunk ni aku n AJ da x bertego sape.. aku, AAz, FS, L kawan cam bese.. HP try melarikan diri dari aku...

aku adalah pengkhianat, back stabber.. berhati hati ngan aku... tp sebenarnye aku dgn baik hati nak sume baik melalui msj tersebut.. ni plak yg jadi.. x kesah la.. seb bek ade laptop... skunk nie aku luang kan mse ngan laptop jer...


n aku rase skunk nie ape yg terjadi adalah salah aku.... sorry sume....

No comments:

Post a Comment